Muslimská obec v Praze informuje

První den měsíce Dzu l-hidždža letos připadá na středu 28. května (přesně začíná 27. května po západu slunce).

Den Arafa (9. Dzu l-hidždža) připadá na čtvrtek 5. června 2025.

První den Svátku oběti (10. Dzu l-hidždža) připadá na pátek 6. června 2025.

Prvních deset dnů měsíce Dzu l-hidždža

Prvních deset dnů měsíce Dzu l-hidždža jsou nejdůležitější dny v roce. Podle hadísu: „Nejsou jiné dny v roce, ve kterých jsou dobré skutky Alláhovi milejší, než prvních deset dnů Dzu l-hidždža.“ (hadís zaznamenal al-Buchárí) 

Odměna za dobré skutky se v nich násobí. 

Muslimové mají doporučeno zejména: 

  1. více si připomínat Alláha 
  2. dobrovolný půst, zvláště 9. Dzu l-hidždža na den Arafa. Podle hadísu: „Půst ve Den Arafa maže hříchy z předešlého i následujícího roku.“ (Muslim)
  3. darování almužny 
  4. udržovat vztahy s příbuznými 
  5. využít příležitosti Svátku oběti (Íd al-Adhá) a sváteční modlitby 
  6. sunna vykonání oběti (Qurbán)

Obětování u příležitosti svátku Íd al-Adhá

Když se Posla (nechť ho Alláh pochválí a dá mu mír) zeptali, co je Qurbán, odpověděl: „Je to tradice vašeho otce Ibráhíma. Za každý vlas obětiny dostanete odměnu od Alláha.“ (zaznamenal at-Tirmidzí).

Obětování (většinou ovce) u příležitosti svátku Íd al-Adhá je u nás možné provést různým způsobem: 

  • objednat si je u některého z tuzemských poražečů 
  • nebo s předstihem (co nejdříve) platbou některé důvěryhodné mezinárodní muslimské charitativní organizaci (např. Islamic Relief Worldwide, Human Appeal, Al Hilál Al Ahmar Al Qatarí a jiné), která obětování provede vaším jménem a maso rozdělí potřebným muslimům v zemi podle vašeho výběru. Slouží především k nakrmení chudých. 

Aktuality

Muslimská obec v Praze informuje

První den měsíce Dzu l-hidždža letos připadá na středu 28. května (přesně začíná 27. května po západu slunce). Den Arafa (9. Dzu l-hidždža) připadá na

Více »
Verš z Koránu

„Domníváte se snad, že jsme vás stvořili jen bezúčelně a že k Nám nebudete navráceni?“

(Korán, 23:115)

Výroky

„V žádném měsíci se Prorok (sallalláhu alajhi wa sallam) nepostil více než během šaabánu. Postil se po celý šaabán.“

(Á’iša)